Reprezentacja wspólnoty na zewnątrz:
- przed organami administracji państwowej;
- samorządowej;
- w stosunkach pomiędzy właścicielami.
Obsługa prawna:
- reprezentacja wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi;
- opracowanie uchwał, aktów prawnych i normatywnych wspólnoty (regulaminów, statutów,uchwał)
Obsługa bankowo – księgowa:
- otwarcie rachunku bankowego wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
- pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek i wpłat za media;
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty;
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego;
- pobieranie i windykacja dochodów z pożytków;
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów.
Obsługa administracyjna:
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców;
- zapewnienie dostaw usług komunalnych;
- zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami wody, ciepła, prądu, gazu oraz firmami wywożącymi śmieci;
- zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku;
- negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań;
- dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji;
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej;
- potwierdzanie uprawnień do przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie;
- wydawanie właścicielom i najemcom lokali zaświadczeń dotyczących dodatków mieszkaniowych lub świadczeń z pomocy społecznej;
- prowadzenie korespondencji z właścicielami i najemcami;
- wyszukiwanie firm świadczących usługi;
- negocjowanie cen i warunków umów.
Obsługa techniczna nieruchomości:
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego;
- zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie;
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków; przygotowywanie planów remontowych;
- nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje; odbiór tych prac;
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych.